Viime viikolla tutustuin ensimmäistä kertaa ilmiöön nimeltä
weblogi. Sitten aloin miettiä, että miten tuo juttu voisi toimia oppimisen/opiskelun/opettamisen välineenä ja pian löysinkin
Lokari-sovelluksen Helsingin yliopiston Valtiotieteen laitoksella.
Koska tulevana syksynä opetan opettajille verkkokurssin tekemistä, mietin, että verkkopäiväkirja kaikkine linkkeineen voisi olla oivallinen tapa avata verkkokurssin monisäikeistä tuottamista ulkopuolisille. Weblogin etu on se, että lukijat voivat myös kommentoida juttuja.
Ensimmäinen vaihe suunnittelussa on alitajunnan virittäminen. Hahmottelen kurssia mielessäni. Teen aikuislukion uskonnon ykköskurssin etälukiolaisille uuden opsin mukaan. Teen kurssin sekä
Opit-ympäristöön että
peda.nettiin. Opit on suljettu ympäristö, siksi teen saman kurssin myös avoimena peda.net-ympäristöön.